Metroul Bragadiru – Voluntari apare în planul de dezvoltare a zonei București-Ilfov. Cum e gândită linia M7
O linie de metrou care să lege nord-estul de sud-vestul Bucureștiului este una dintre propunerile autorităților bucureștene la dezbaterea Smart City 2017-2020, organizată în urmă cu puțin timp în Capitală.
În planul de mobilitate urbană durabilă 2016-2030, printre alte proiecte, este prezentată și necesitatea acestei linii lungi, dar cu un număr estimat de călători foarte mare.
Potrivit coordonatorului Autorităţii de transport Bucureşti-Ilfov, Aura Răducu, linia M7 va conecta zone cu număr mari de pasageri, cum sunt Sectorul 5 + Bragadiru (la un capăt) și Voluntari (la celălalt capăt) de centrul orașului. Potrivit Aurei Răducu, se așteaptă o continuare a dezvoltării accelerate a Voluntariului, mai ales prin noi proiecte rezidențiale.
Sectorul 5 nu stă foarte bine la capitolul transport public, iar o linie de metrou prin cartierele sale ar fi foarte necesară. Costul acestui proiect ar fi de aproximativ 2,3 miliarde de euro, o sumă exorbitantă, dar oarecum justificată de numărul de pasageri deserviți.
Se discută în prezent despre lungimea tronsonului, însă ceea ce este clar că noua rută necesită două terminale, câte unul la fiecare capăt, iar acestea ar putea fi Bragadiru și Afumați.
Dacă proiectele trec de analiza de oportunitate și ajung în stadiul de implementare, autoritățile estimează că lucrările se pot încheia în 2030. Totuși, un termen mai realist, având în vedere și experiența cu metroul din Drumul Taberei, ar fi intervalul 2040-2050.
Această linie de metrou ar trebui să treacă prin centrul orașului, prin zona Piața Unirii.