Cum ar trebui să arate Prelungirea Ghencea peste doi ani

Lucrările de lărgire și modernizarea a Prelungirii Ghencea, una dintre cele mai aglomerate artere din București, au început. Potrivit planului, lucrările ar trebui să fie gata în 24 de luni.

Contractul pentru supralărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea a fost semnat de primarul Capitalei, Gabriela Firea, la începutului lunii septembrie. Valoarea acestuia este de 73,5 milioane de euro. Costul total al proiectului este de 122 de milioane de euro.

Practic, septembrie 2021 este luna în care lucrările vor lua sfârșit și se va putea circula normal pe bulevard.

Câteva date importante despre proiect:

  • 6 km – atât va măsura noua arteră;
  • o cale dublă de tramvai;
  • 2 benzi de circulație pe sens;
  • pistă de biciclete;
  • trotuare pe ambele părți;
  • spații verzi între trotuare și carosabil;
  • un nod intermodal (conectarea tramvaiului 41 cu autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești);
  • p parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 locuri (cu posibilitate de extindere la 500 locuri).

Punctul de start ar proiectului este Bulevardul Ghencea, zona terminalului tramvaiului 41, apoi traversează intersecția cu Str. Brașov, iar apoi continuă cu Prelungirea Ghencea și se termină la Centura Municipiului București (unde se va corela cu Nodul Rutier de la Domnești). Vor fi semafoare la intersecțiile dintre Bulevardul / Prelungirea Ghencea și străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei.

Alte schițe ale proiectului:

În prezent, pe Prelungirea Ghencea se circulă pe o bandă pe sens, nu există linie de tramvai, iar unele zone nu au nici măcar trotuare.

ziardebragadiru.ro va urmări îndeaproape acest subiect. Pentru a nu rata știrile noastre, te sfătuim să te alături cu un Like paginii noastre de Facebook și să bifezi opțiunea See First / Vezi mai întâi din dreptul butonului Follow / Urmărește, așa cum se poate vedea din imaginea de mai jos.