Ce urmează după inaugurarea Pasajului Domnești. La ce se lucrează în prezent în zonă
Sunt deja câteva zile de când se circulă pe Pasajul Domnești, însă lucrările din zonă nu au luat sfârșit. În acest articol, încercăm să vă arătăm care sunt planurile autorităților pentru traficul în zonă.
1. Se desființează trecerea la nivel cu calea ferată
Se lucrează în prezent la desființarea trecerii la nivel cu calea ferată de sub noul pasaj. Lucrările sunt necesare pentru implementarea proiectului trenului metropolitan. Se estimează că lucrările vor dura circa 2 săptămâni, urmând să fie finalizate așadar spre finalul lunii noiembrie 2022.
”A fost necesară pentru eliminarea conflictului de trafic care afecta fluxul principal desfășurat pe DNCB, dar foarte important, pentru că trebuie să începem pregătirea implementării proiectului privind trenul metropolitan, proiect care presupune intersectarea a cât mai puține spre deloc de fluxuri rutier-feroviare”, a explicat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Cei care circulă în zona pasajului pot observa că la coborârea din giratoriul suspendat, în sensul spre A1, a fost prevăzut un spațiu care va servi drept stație CF. Aceasta va avea rol intermodal atât cu tramvaiul care ar trebui să vină dinspre Prelungirea Ghencea (este vorba despre tramvaiul care ar trebui să străbată această șosea de la intersecția cu 41 până la Centură), cât și cu autobuzele care circulă spre și dinspre Ilfov.
După finalizarea acestor lucrări, pe sub pasaj, pe Centură, ar trebui să se circule pe două benzi pe sens. Acum, se circulă în continuare pe o bandă.
2. Pietonii pot traversa, dar doar pe sus
Interesant este că sensul giratoriu suspendat are niște scări pietonale atașate, la ambele capete (coborâre București, respectiv coborâre Domnești). Sus, sunt marcate și trecerile de pietoni și există pasarelă pietonală.
Totuși, potrivit primelor recenzii ale celor care au folosit pasajul ca pietoni, este de lucrat la capitolul accesibilitate pentru persoane cu handicap și persoane cu cărucioare bebe (montarea ulterioară a unor lifturi ar putea rezolva problema).
3. Centura cu 4 benzi între A1 și Jilava
Cum spuneam mai sus, în zona Pasajului se va putea circula pe sub în regim de 2 benzi pe sens, însă imediat după se intră din nou în regim de circulație de o bandă pe sens.
În iulie 2022, s-a semnat și contractul pentru lărgirea la 4 benzi (2 benzi pe fiecare sens) a Centurii Rutiere a Municipiului Bucureşti, pentru lotul II, între A1(km 55+520) şi DN5 (km 40+000) – Chiajna, Ciorogârla, Domneşti, Clinceni, Bragadiru, Măgurele şi Jilava.
Pentru acest proiect se vor construi:
- Intersecţie Centura Bucureşti – DN5 (inclusiv reabilitarea pasajului peste DN5)
- Pasaj subteran pe CB km 44+725 – DC18 (Măgurele)
- Intersecţie Centura Bucureşti – DC20 (Vârteju) şi Cazarma Măgurele km 46+040
- Intersecţie Centura Bucureşti – DN6 (zona Bragadiru).
Potrivit siteului e-licitatie.ro, proiectul ar trebui să fie gata în 3 ani. Mai multe detalii pot fi consultate aici.
Pe acest traseu e, desigur, și recent inauguratul Pasaj Domnești, însă acest obicectiv nu e parte din acest proiect, ci a fost unul total separat.
Citiți și:
Toți cei care au fose și bazine vidanjabile trebuie să le declare la Primăria Bragadiru
Primele 5 stații de încărcare mașini electrice realizate de stat în Bragadiru