Punct Big Brother între Bragadiru și București. Ce trebuie să știe șoferii despre noile camere de trafic
Așa-numitele sisteme Big Brother, care constă în camere performante de monitorizare a traficului, au fost montate în 19 puncte-cheie din București. Două astfel de camere sunt și pe Șoseaua Alexandriei, în zona kilometrului 8 și sunt funcționale chiar din ianuarie 2023.
Adresa exactă la care sunt montate camerele (câte una pe fiecare parte a drumului) este intersecția dintre Șoseaua Alexandriei și strada Aliman. Camerele pot fi observate la înălțime, pe stâlpii de iluminat.
Iată și lista completă a acestor camere din București:
- Intersecție Sos Odăii – Sos București Targoviste
- Intersecție Sos Odăii – Sos Bucuresti-Ploiești
- Intersecție calea ferata – Sos Pipera
- Intersectie A3- Str Gherghitei
- Intersectie Bd. Dimitrie Pompeiu – Sos Petricani
- Intersecție Intr. Andronache – Sos Andronache
- Intersecție Sos Andronache -Sos Colentina
- Intersectie Sos Fundeni – Aleea Lacului
- Intersecție Sos Pantelimon – Str Gara Catelu
- Intersectie Bd Theodor Pallady – Str. Drumul intre Tarlale
- Intersecție bd Unirii- Str Nicolae Teclu
- Intersecție Sos Olteniței – Str Cheile Turzii
- Intersectie Sos Berceni – DNCB
- Intersecție Sos Giurgiului – Str Căruței
- Intersecție Bd. Măgurele – Str. Santimbru
- Intersecție Sos Alexandriei – Str Aliman
- Intersecție Prelungirea Ghencea DNCB
- Intersecție DNCB – Bd luliu Maniu
- Intersecție DNCB – Sos Chitilei.
Aceste camere de trafic sunt cu adevărat speciale datorită complexității de informații pe care le colectează.
Iată ce tipuri de informații pot ele colecta:
- Detectare țintă: Detectarea de vehicule cu motor și vehicule fără motor
- Detectare facială: Detectarea feței șoferului și a pasagerului din dreapta șoferului
- Recunoaștere plăcuță de înmatriculare: Recunoaște plăcuțele de înmatriculare
- Recunoașterea tipului de vehicul: Suportă recunoașterea vehiculelor de dimensiuni mari, mijlocii si vehicule mici precum și motociclete
- Recunoaștere culoare vehicul: Suportă recunoașterea alb, portocaliu, roz, negru, roșu, galben, gri, albastru, verde, violet, maro, și argintiu-gri
- Încălcare reguli vehicul: viteza excesivă, viteza sub limită, lipsa centura siguranță, vorbit la telefon
- Alergarea pietonilor pe culoarea roșie a semaforului, încălcare reguli vehicule fără motor, lipsa căștii de siguranță pentru cei care circulă cu vehicule pe 2 roți
- Detectarea fluxului de trafic: Acceptă statistici (pe tip de bandă și pe perioada de timp) despre fluxului de vehicule, viteza medie, tipul vehiculului, gradul de ocupare, lungimea medie a cozii.
Amenda se aplică în lipsa șoferului
O amplă discuție a fost cea despre fețele pe care le recunoaște sistemul Big Brother. Pentru șoferii care sunt prinși greșind, situația se prezintă astfel:
”Procesul-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii contravenționale se întocmește în lipsa contravenientului, după stabilirea identităţii conducătorului de vehicul, menţionându-se aceasta în procesul-verbal, fără a fi necesară confirmarea faptelor de către martori sau a obiecțiunilor contravenientului, ca înscris în formă electronică”, explică Poliția.
Pentru persoanele din dreapta, însă, experții au explicat pentru Adevărul că strângerea de date prin identificare facilaă se face doar dacă vorbim de condamnați sau de persoane urmărite sau dispărute.
„Persoane care au fost condamnate, persoane care au dobândit calitatea procesuală de suspect, persoane dispărute, persoane cu identitate necunoscută şi persoane decedate cu identitate necunoscută. Sunt singurele categorii de persoane ale căror date se vor regăsi în baza de date NBIS. În cadrul cerinţelor tehnice ale acestui sistem nu sunt prevăzute posibilităţi de interconectare cu camere video de niciun fel, fie că sunt publice sau private. Mai mult decât atât, sistemul nu va accepta înregistrări video care să fie încărcate în aplicaţie, astfel încât să fie extrase imagini faciale de persoane. Singurul lucru care va putea fi încărcat în soluţia de recunoaştere facială este reprezentat de imagini statice, deci sistemul nu va monitoriza absolut nimic. Mai puţin de 0,4% dintre poliţişti vor opera acest sistem, doar poliţişti criminalişti, şi îl vor accesa exclusiv pe bază de nume de utilizator şi parolă”, a afirmat comisarul-şef Valentin Epure, director adjunct al Institutului Naţional de Criminalistică (INC).
Amintim că traficul din București este monitorizat video încă din 2007, însă camerele nu sunt atât de performante precum cele din sistemul Big Brother despre care am vorbit mai sus. Adresele tuturor camerelor live sunt disponibile aici.
Citiți și:
Apă Canal Ilfov crește prețul apei în Bragadiru. Prețuri mult mai mari decât în București