În ce ritm se lucrează pe A0, lotul Bragadiru-Ciorogârla. Imagini de pe șantier

Autostrada A0, lotul 3 Bragadiru - Ciorogârla

Au fost publicate noi imagini cu evoluția șantierului pe A0, lotul Bragadiru-Ciorogârla, lot esențial pentru a lega direct autostrada A1 de A2. Puteți vedea un clip video filmat chiar de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, cu întreg traseul lotului 3, de la A1 până la DN6.

Autostrada A0, cunoscută și sub denumirea de Autostrada de Centură a Bucureștiului, este un proiect major de infrastructură rutieră în România, destinat să înconjoare capitala și să faciliteze conexiunile între principalele artere de transport. Cu o lungime totală planificată de aproximativ 100,76 km, A0 va servi ca un inel exterior al actualei șosele de centură a Bucureștiului, conectând autostrăzile existente A1, A2 și A3.

Proiectul este împărțit în două sectoare principale: A0 Sud și A0 Nord. Sectorul de sud, cu o lungime de 51,2 km, este divizat în trei loturi, iar sectorul de nord, de 49,57 km, este împărțit în patru loturi. Această structură modulară permite gestionarea eficientă a construcției și alocarea resurselor necesare pentru fiecare segment în parte. 

Lotul 3 al sectorului A0 Sud are o importanță strategică, asigurând legătura între DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, și Autostrada A1, în proximitatea localităților Ciorogârla – Dragomirești Vale. Acest segment, cu o lungime de 18 km, include construcția a 9 pasaje și 4 poduri, un nod rutier la intersecția cu A1, 46 de podețe pe autostradă și bretele, două parcări de scurtă durată și două spații de servicii.

Responsabilitatea execuției Lotului 3 revine asocierii Aktor Technical SA Grecia (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL. Deși inițial termenul de finalizare era stabilit pentru aprilie 2024, diverse provocări au dus la amânări. În ianuarie 2025, lucrările erau finalizate în proporție de aproximativ 75%.

Progresul pe Lotul 3 a fost marcat de etape semnificative, precum începerea asfaltării viaductului peste calea ferată București – Craiova, o structură de aproape 700 de metri lungime. Această etapă crucială reflectă eforturile continue de a accelera ritmul lucrărilor și de a respecta noile termene stabilite.

Finalizarea completă a Autostrăzii A0 este esențială pentru decongestionarea traficului în zona metropolitană a Bucureștiului și pentru îmbunătățirea conectivității regionale. Odată operațională, A0 va facilita tranzitul vehiculelor de marfă și al pasagerilor, reducând timpii de deplasare și contribuind la dezvoltarea economică a regiunii.

„Sunt, din nou, pe șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟯 𝗦𝘂𝗱 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 #𝗔𝟬, pentru a verifica evoluția lucrărilor din ultima săptămână. Ca de obicei, nu am anunțat în prealabil prezența mea pe șantier. Facem tot posibilul, presând și, totodată, sprijinind antreprenorul, pentru finalizarea acestui lot maximum în luna mai, astfel încât semi-inelul sudic să fie complet și să permită circulația la nivel de autostradă de la Craiova până la Constanța în viitorul sezon estival”, a scris pe rețelele de socializare, alături de imaginile de mai sus, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.