Bragadiru pregătește propria rețea de transport public. Vor fi introduse noi trasee

482 bragadiru stb

Transportul public rămâne una dintre cele mai mari provocări pentru locuitorii din Bragadiru. Într-o recentă ședință a Consiliului Local, s-a discutat despre înființarea unei societăți de transport local, modificarea traseului unor autobuze și necesitatea unor noi rute interne.

Problemele actuale ale transportului public din Bragadiru


În prezent, Bragadiru depinde de rutele operate de STB, însă acestea nu reușesc să acopere cererea tot mai mare. Locuitorii, în special cei din zona Prelungirii Ghencea, dar nu numai, reclamă lipsa unor legături rapide către București și insuficiența curselor existente.

În acest context, administrația locală ia în calcul crearea unui sistem propriu de transport. „În dezvoltarea orașului am în vedere crearea transportului public al orașului. O să vedeți un proiect care va fi prezentat în luna martie sau aprilie, un transport public al orașului”, a declarat primarul Gabriel Lupulescu.

Planul pentru o societate de transport local în Bragadiru


Unul dintre proiectele menționate în ședință este înființarea unei societăți de transport locale, care să administreze o flotă de autobuze și microbuze de dimensiuni reduse. Străzile înguste din multe zone ale orașului fac imposibilă utilizarea autobuzelor mari, ceea ce impune adaptarea mijloacelor de transport.

„Trebuie să facem altfel de transport, nu mai putem să facem un transport în comun cu celelalte localități, pentru că nu ne permit anumite străzi. Trebuie să creăm un sistem de transport cu niște autobuze mult mai mici”, a explicat primarul.

Modificarea traseului autobuzului 482 și rute noi în Bragadiru


O primă măsură concretă este modificarea traseului liniei 482, astfel încât să deservească mai eficient cartierul Independenței și zona Alexandria.

„O să modificăm transportul din cartierul Independenței și n-o să mai meargă la capăt, acolo unde merge foarte gol. Îl vom duce la capătul liniei Alexandria, unde am obținut aprobare”, a anunțat edilul.

Totodată, se ia în calcul crearea unor noi trasee interne, astfel încât cartierele Bragadiru să fie mai bine conectate cu zonele centrale și principalele puncte de interes.

Bariere birocratice și lipsa infrastructurii


Implementarea acestui plan vine însă cu obstacole. Lipsa infrastructurii pentru autobuze și dificultatea găsirii unor capete de linie sunt doar câteva dintre probleme.

„Trebuie să găsim soluții pentru capetele de linie și stațiile de alimentare electrică. Am identificat deja un teren lângă parcul fotovoltaic din zona Bulgaru, unde va fi capătul mașinii”, a explicat primarul.

În plus, obținerea aprobărilor pentru transportul public s-a dovedit dificilă din cauza lipsei de colaborare cu Primăria Capitalei. „În Primăria Capitalei n-avem nicio deschidere. Am încercat de nenumărate ori, dar nu există interes”, a mai spus acesta.

Ce urmează pentru transportul public în Bragadiru?


În perioada următoare, administrația locală urmează să stabilească detalii privind noua societate de transport și traseele planificate. Printre priorități se numără:

  • Stabilirea traseelor și introducerea de microbuze de capacitate redusă
  • Asigurarea infrastructurii necesare pentru transportul electric
  • Modificarea traseului liniei 482 și posibila extindere a rețelei de transport

Dacă aceste planuri vor deveni realitate, locuitorii din Bragadiru ar putea beneficia în următorii ani de un transport public mai eficient și adaptat nevoilor orașului. Până atunci, rămâne de văzut cât de repede va reuși administrația locală să treacă de obstacolele birocratice și să implementeze soluții concrete.

guest
(obligatoriu)
0 Comentarii
Cele mai vechi
Cele mai noi Cele mai votate
Comentarii în linie
Vizualizează toate comentariile