Noua magistrală de metrou, avizată de Ministerul Transporturilor
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a avizat indicatorii tehnico-economici necesari pentru extinderea Magistralei 4 de metrou, pe tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul. Proiectul, cu o valoare estimată la 3,43 miliarde de euro, va fi finanțat din fonduri europene nerambursabile, bugetul de stat și alte surse legal constituite.
Caracteristici tehnice ale noii magistrale
Tronsonul extins al Magistralei 4 va avea o lungime totală de 11,94 km, dintre care:
• 10,84 km destinați transportului de călători;
• 1,1 km legați de depoul Progresul, utilizat fără pasageri.
Traseul include 13 stații de metrou noi, precum și o legătură cu rețeaua existentă în Stația Gara de Nord 2. Noile stații sunt:
• Știrbei Vodă
• Bogdan Petriceicu Hașdeu
• Uranus
• George Rozorea
• Chirigiu
• Filaret
• Eroii Revoluției 2
• George Bacovia
• Toporași
• Nicolae Cajal
• Luică
• Giurgiului
• Progresul
În plus, proiectul prevede construcția unui depou suprateran la Progresul.
Importanța proiectului pentru transportul metropolitan
Noua magistrală este parte integrantă a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, care vizează dezvoltarea unei infrastructuri de transport moderne și eficiente pentru regiunea București-Ilfov. Aceasta va asigura o legătură rapidă și sigură între nordul și sudul Capitalei, contribuind la fluidizarea traficului și îmbunătățirea accesibilității pentru locuitorii zonelor vizate.
Durata estimată pentru realizarea acestui proiect este de 50 de luni, iar implementarea se va face în colaborare cu autoritățile locale, inclusiv Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 4.
Prin dezvoltarea rețelei de metrou și a trenului metropolitan, autoritățile urmăresc să transforme aceste sisteme de transport în coloana vertebrală a mobilității urbane din București și zonele limitrofe, oferind alternative viabile la traficul rutier congestionat.
Extinderea rețelei de metrou către Cartierul Latin și Domnești: perspective și declarații oficiale
În contextul dezvoltării infrastructurii de transport din regiunea București-Ilfov, s-a discutat recent și despre posibilitatea extinderii rețelei de metrou către Cartierul Latin și Domnești. Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a declarat că această extindere este fezabilă și a purtat discuții preliminare cu reprezentanții Metrorex în acest sens. El a subliniat că o astfel de inițiativă ar putea urma modelul extinderii realizate în Sectorul 4, îmbunătățind considerabil conectivitatea și mobilitatea în zonele de sud-vest ale Capitalei.
De asemenea, autoritățile locale din Bragadiru și Domnești au manifestat interes pentru acest proiect, recunoscând beneficiile pe care le-ar aduce în ceea ce privește reducerea traficului rutier și facilitarea accesului locuitorilor la rețeaua de transport subteran. Implementarea unei astfel de extinderi ar necesita studii de fezabilitate detaliate precum și identificarea surselor de finanțare adecvate.