Lotul 3 din A0, Bragadiru – Joița, se deschide traficului mai devreme decât se anunțase inițial
Autostrada A0 Sud, segmentul Bragadiru – Joița, înregistrează progrese semnificative, iar constructorul grec Aktor a anunțat o veste neașteptată: termenul de finalizare și deschiderea traficului vor avea loc mai devreme decât ultima estimare. Deși inițial termenul fusese stabilit pentru 28 aprilie 2025, acum se preconizează că traficul va fi deschis pe 15 aprilie 2025, marcând o accelerare a lucrărilor într-un proiect critic pentru infrastructura rutieră din România.
Progrese accelerate: Ce s-a realizat până acum?
Conform datelor transmise de constructor, toate structurile majore de pe tronsonul de 18 kilometri au fost finalizate. Din cantitatea totală de asfalt necesar (260.000 de tone), 204.000 de tone au fost deja turnate, iar restul urmează să fie finalizat până în martie 2025. În plus, aproximativ 30% din elementele de siguranță rutieră, inclusiv parapetele și sistemele ITS, au fost instalate.
De asemenea, proiectul integrează elemente complexe precum:
• Pasajul peste autostrada A1 în zona Ciorogârla.
• Patru poduri și șase pasaje overpass.
• Zone de servicii și parcări pentru vehicule.
• Sisteme de iluminat, cu 350 din cei 600 de stâlpi instalați.
Aceste realizări indică faptul că lucrările avansează în ritm susținut, iar constructorul pare determinat să respecte noul termen.
Evoluția termenelor: De la întârzieri majore la redresare
Lotul 3 din A0 Sud a fost afectat de multiple amânări. Inițial, termenul stabilit era noiembrie 2024, însă întârzieri cauzate de relocarea utilităților, aprovizionarea cu materiale și obținerea avizelor au dus la o reevaluare, stabilind noua dată de 28 aprilie 2025.
Cu toate acestea, dinamica lucrărilor din ultimele luni a permis constructorului să își ajusteze planurile, devansând termenul pentru 15 aprilie 2025. Ritmul intensificat al lucrărilor reflectă mobilizarea crescută a resurselor, dar și presiunea publică pentru finalizarea acestui proiect esențial.
Probleme rezolvate: Obstacolele care au întârziat proiectul
La începutul lunii octombrie 2024, progresul fizic al lucrărilor era sub așteptări, cu un stadiu de doar 72,79%. Printre problemele care au încetinit proiectul s-au numărat:
• Relocarea utilităților, care înregistra progrese minime (0% pentru rețelele electrice de înaltă tensiune).
• Întârzieri la livrarea grinzilor de beton și finalizarea straturilor de asfalt.
• Avize și autorizații restante, inclusiv pentru gospodărirea apelor și mediu.
În ultimele luni, aceste probleme par să fi fost parțial soluționate, permițând reluarea lucrărilor într-un ritm mai alert.
Ce urmează pentru Lotul 3 Bragadiru – Joița?
Lucrările rămase se concentrează pe finalizarea elementelor de siguranță rutieră, precum parapetele, marcajele și iluminatul. În același timp, relocarea utilităților și obținerea avizelor rămase continuă să fie prioritare.
Potrivit constructorului, acest tronson va fi gata să lege Piteștiul de Constanța printr-o conexiune modernă, fluidizând traficul și reducând semnificativ timpul de deplasare.
Importanța proiectului pentru Bragadiru și regiune
Finalizarea acestui segment de autostradă va avea un impact semnificativ asupra localității Bragadiru și a zonelor adiacente. Proiectul nu doar că va îmbunătăți conectivitatea cu Bucureștiul și principalele coridoare de transport, dar va stimula și dezvoltarea economică locală, facilitând accesul rapid al bunurilor și serviciilor.
În concluzie, scurtarea termenului de finalizare pentru Lotul 3 Bragadiru – Joița este o veste pozitivă, atât pentru locuitorii din regiune, cât și pentru economia națională.